Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2007 | Original Article | Uitgave 1/2007

Psychological Research 1/2007

Instruction-induced feature binding

Tijdschrift:
Psychological Research > Uitgave 1/2007
Auteurs:
Dorit Wenke, Robert Gaschler, Dieter Nattkemper

Abstract

In order to test whether or not instructions specifying the stimulus–response (S–R) mappings for a new task suffice to create bindings between specified stimulus and response features, we developed a dual task paradigm of the ABBA type in which participants saw new S–R instructions for the A-task in the beginning of each trial. Immediately after the A-task instructions, participants had to perform a logically independent B-task. The imperative stimulus for the A-task was presented after the B-task had been executed. The present data show that the instructed S–R mappings influence performance on the embedded B-task, even when they (1) have never been practiced, and (2) are irrelevant with respect to the B-task. These results imply that instructions can induce bindings between S- and R-features without prior execution of the task at hand.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2007

Psychological Research 1/2007 Naar de uitgave