Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2006 | Uitgave 5/2006

Journal of Child and Family Studies 5/2006

Informant Discrepancies in Assessing Child Dysfunction Relate to Dysfunction Within Mother-Child Interactions

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 5/2006
Auteurs:
M.S. Andres De Los Reyes, Ph.D. Alan E. Kazdin
We examined whether mother-child discrepancies in perceived child behavior problems relate to dysfunctional interactions between mother and child and stress in the mother. Participants included 239 children (6–16 years old; 58 girls, 181 boys) referred for oppositional, aggressive, and antisocial behavior, and their mothers. Mother-child discrepancies in perceived child behavior problems were related to mother-child conflict. Moreover, maternal stress mediated this relationship. The findings suggest that discrepancies among mother and child evaluations of child functioning are not merely reflections of different perspectives or artifacts of the assessment process, but can form components of conceptual models that can be developed and tested to examine the interrelations among critical domains of child, parent, and family functioning.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2006

Journal of Child and Family Studies 5/2006 Naar de uitgave