Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2014 | Original Paper | Uitgave 1/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2014

Increasing the Athletic Group Play of Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2014
Auteurs:
Catherine A. Miltenberger, Marjorie H. Charlop

Abstract

A multiple baseline design across three children with autism and within child across activity was used to assess the effects of interventions designed to teach children with autism to play two common athletic group games, handball and 4-square. Treatment consisted of two phases. In Phase I, athletic skills training, the children participated in sessions designed facilitate their acquisition of the athletic skills required by the targeted games. During Phase II, rules training, the children were instructed on the rules of the targeted games. Mastering the athletic skills and participating in rules training resulted in increased athletic group play and concomitant increases in speech. These gains were maintained at 8–16 weeks follow-up. However, generalization to participation in school recess activities did not occur.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2014 Naar de uitgave