Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

21-01-2016 | Original Paper | Uitgave 5/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2016

Increasing Responsive Parent–Child Interactions and Joint Engagement: Comparing the Influence of Parent-Mediated Intervention and Parent Psychoeducation

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2016
Auteurs:
Stephanie Y. Shire, Amanda Gulsrud, Connie Kasari

Abstract

Enhancing immediate and contingent responding by caregivers to children’s signals is an important strategy to support social interactions between caregivers and their children with autism. Yet, there has been limited examination of parents’ responsive behaviour in association with children’s social behaviour post caregiver-mediated intervention. Eighty-five dyads were randomized to one of two 10-week caregiver-training interventions. Parent–child play interactions were coded for parental responsivity and children’s joint engagement. Significant gains in responsivity and time jointly engaged were found post JASPER parent-mediated intervention over a psychoeducation intervention. Further, combining higher levels of responsive behaviour with greater adoption of intervention strategies was associated with greater time jointly engaged. Findings encourage a focus on enhancing responsive behaviour in parent-mediated intervention models.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2016 Naar de uitgave