Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2009 | Original Paper | Uitgave 9/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2009

Increasing Independence in Autism Spectrum Disorders: A Review of Three Focused Interventions

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2009
Auteurs:
Kara Hume, Rachel Loftin, Johanna Lantz

Abstract

The features of autism that inhibit the independent demonstration of skills, as well as three effective interventions for increasing independence, are explored in this review article. Independent performance may prove difficult for individuals with autism spectrum disorders (ASD) due to the core deficits of the disability, as well as executive function deficits that impact initiation and generalization. These difficulties, coupled with intervention strategies that encourage over-reliance on adult support, contribute to poor long term outcomes for adults with ASD in employment, housing, and relationship development. Self-monitoring, video modeling, and individual work systems each emphasize a shift in stimulus control from continuous adult management to an alternative stimulus and have proven successful in addressing executive function deficits and increasing independence.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2009 Naar de uitgave