Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

03-07-2018 | Original Paper | Uitgave 12/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2018

Increasing Caregivers’ Adherence to an Early-Literacy Intervention Improves the Print Knowledge of Children with Language Impairment

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2018
Auteurs:
Laura M. Justice, Jing Chen, Sherine Tambyraja, Jessica Logan

Abstract

This study investigated the effects of four behavior-change techniques for caregivers implementing a 15-week literacy intervention with their children with language impairment. Techniques include modeling, encouragement, feedback, and rewards. Random assignment within a factorial experimental design was used to determine which behavior-change technique(s) each of the 128 caregivers would receive. Caregivers’ adherence was assessed for frequency and dosage of intervention based on submission of logs and tape recordings. Children’s print knowledge was assessed at pre- and posttest to assess literacy skills. Results showed that children whose caregivers were rewarded 50 cents per session to implement the intervention made significantly greater gains in print knowledge over the treatment period. Further, these effects were fully mediated by effects of the behavior-change technique on caregivers’ adherence to the intervention.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2018 Naar de uitgave