Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2015 | Original Paper | Uitgave 6/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2015

Increasing Adaptive Behavior Skill Deficits From Childhood to Adolescence in Autism Spectrum Disorder: Role of Executive Function

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2015
Auteurs:
Cara E. Pugliese, Laura Anthony, John F. Strang, Katerina Dudley, Gregory L. Wallace, Lauren Kenworthy

Abstract

Almost half of all children with autism spectrum disorder have average cognitive abilities, yet outcome remains poor. Because outcome in HFASD is more related to adaptive behavior skills than cognitive level it is important to identify predictors of adaptive behavior. This study examines cognitive and demographic factors related to adaptive behavior, with specific attention to the role of executive function (EF) in youth with HFASD aged 4–23. There was a negative relationship between age and adaptive behavior and the discrepancy between IQ and adaptive behavior increased with age. EF problems contributed to lower adaptive behavior scores across domains. As such, it is important to target adaptive skills, and the EF problems that may contribute to them, in youth with HFASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2015 Naar de uitgave