Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-07-2014 | Original Paper | Uitgave 12/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2015

Increasing Access to an ASD Imitation Intervention Via a Telehealth Parent Training Program

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2015
Auteurs:
Allison L. Wainer, Brooke R. Ingersoll
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-014-2186-7) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Systematic research focused on developing and improving strategies for the dissemination and implementation of effective ASD services is essential. An innovative and promising area of research is the use of telehealth programs to train parents of children with ASD in intervention techniques. A hybrid telehealth program, combining self-directed internet-based instruction with remote coaching, was created to introduce parents of children with ASD to an imitation intervention. A single-subject multiple-baseline design study evaluated the effect of the program on changes in parent and child behavior. Parents improved in their use of the intervention techniques and their children demonstrated concurrent increases in spontaneous imitation skills. Parents also indicated that the intervention and telehealth service delivery model were acceptable, useable, and effective. Results suggest that this hybrid telehealth program has the potential to increase access to ASD services.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2015 Naar de uitgave