Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

09-05-2015 | Original Paper | Uitgave 9/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2015

Improving the Social Skills of Children with HFASD: An Intervention Study

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2015
Auteurs:
Cynthia Waugh, Joan Peskin

Abstract

The present study examines the efficacy of a social skills and Theory of Mind (S.S.ToM) intervention for children with high-functioning ASD. Children were taught to identify and consider their peer’s mental states, e.g., knowledge, emotions, desires, beliefs, intentions, likes and dislikes, while learning friendship-making skills and strategies, through the use of visual scaffolds in story format. Compared to two control groups, S.S.ToM participants demonstrated significantly greater gains on measures of Theory of Mind and social responsiveness. At a 3-month follow-up assessment, improvements appeared to have been maintained and continued gains were observed. These results provide support for the utility of a visually supported Theory of Mind and social skills intervention that may be delivered in community settings.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2015 Naar de uitgave