TODO: Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

01-06-2015 | Original Paper

Improving Psychosexual Knowledge in Adolescents with Autism Spectrum Disorder: Pilot of the Tackling Teenage Training Program

Auteurs: Linda P. Dekker, Esther J. M. van der Vegt, Kirsten Visser, Nouchka Tick, Frieda Boudesteijn, Frank C. Verhulst, Athanasios Maras, Kirstin Greaves-Lord

Gepubliceerd in: Journal of Autism and Developmental Disorders | Uitgave 6/2015

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

Previous studies have shown that psychosexual functioning in adolescents with autism spectrum disorder (ASD) is hampered and emphasize the need for a specialized training program tailored to their needs. Therefore, an individual training program was developed; the Tackling Teenage Training (TTT) program. The current pilot study systematically evaluated whether psychosexual knowledge increased after taking part in the TTT program, using a pre- and post-training design in 30 adolescents with ASD (77 % male, mean age = 14.80 years, mean intelligence = 96.96). Psychosexual knowledge increased significantly (pre-training total score: M = 25.74, SD = 6.20; post-training total score: M = 33.52 (SD = 2.78); F(1,29) = 65.20, p < .001). The TTT program may be useful to improve psychosexual knowledge and functioning in adolescents with ASD, yet these findings are preliminary, and a more elaborate controlled trial is needed.
Bijlagen
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Literatuur
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Metagegevens
Titel
Improving Psychosexual Knowledge in Adolescents with Autism Spectrum Disorder: Pilot of the Tackling Teenage Training Program
Auteurs
Linda P. Dekker
Esther J. M. van der Vegt
Kirsten Visser
Nouchka Tick
Frieda Boudesteijn
Frank C. Verhulst
Athanasios Maras
Kirstin Greaves-Lord
Publicatiedatum
01-06-2015
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Autism and Developmental Disorders / Uitgave 6/2015
Print ISSN: 0162-3257
Elektronisch ISSN: 1573-3432
DOI
https://doi.org/10.1007/s10803-014-2301-9