Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2010 | Original paper | Uitgave 9/2010 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2010

Improving Motivation for Academics in Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2010
Auteurs:
Lynn Kern Koegel, Anjileen K. Singh, Robert L. Koegel

Abstract

Many children with autism show very little interest in academic assignments and exhibit disruptive behavior when assignments are presented. Research indicates that incorporating specific motivational variables such as choice, interspersal of maintenance tasks, and natural reinforcers during intervention leads to improvements in core symptoms of autism and may possibly be effective in academic areas. Using a multiple baseline across children and behaviors design with four pre- and elementary school children with autism, we assessed whether the above variables could be incorporated into academic tasks to improve performance and interest. Results indicated that the intervention decreased the children’s latency to begin academic tasks, improved their rate of performance and interest, and decreased their disruptive behavior. Theoretical and applied implications are discussed.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2010 Naar de uitgave