Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

23-05-2017 | Original Paper | Uitgave 8/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2017

Improving Functional Language and Social Motivation with a Parent-Mediated Intervention for Toddlers with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2017
Auteurs:
Jessica Bradshaw, Lynn Kern Koegel, Robert L. Koegel

Abstract

Recent research suggests that children with autism spectrum disorder (ASD) may now be reliably identified in later infancy, highlighting the need for empirically-validated interventions for infants and toddlers with early symptoms of ASD. Using a multiple baseline design across 15- to 21-month-old toddlers, this study implemented a brief, parent-mediated, Pivotal Response Treatment program, focusing on improving expressive communication. The results indicated that verbal communication improved as a consequence of the intervention, with concomitant improvements in untreated areas for all participants. Following the intervention, symptoms of autism decreased and parents reported satisfaction with the program’s ease of implementation and observed child gains. The results are discussed in terms of developing very early interventions to improve developmental trajectories for infants and toddlers.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2017 Naar de uitgave

Original Paper

Kafka and Autism