Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

31-10-2015 | Original Paper | Uitgave 3/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2016

Improving Empathic Communication Skills in Adults with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2016
Auteurs:
Lynn Kern Koegel, Kristen Ashbaugh, Anahita Navab, Robert L. Koegel
Belangrijke opmerkingen
Lynn Kern Koegel and Robert L. Koegel are partners in the private firm, Koegel Autism Consultants, LLC.

Abstract

The literature suggests that many individuals diagnosed with Autism Spectrum Disorder (ASD) experience challenges with recognizing and describing emotions in others, which may result in difficulties with the verbal expression of empathy during communication. Thus, there is a need for intervention techniques targeting this area. Using a multiple baseline across participants design, this study examined the effectiveness of a video-feedback intervention with a visual framework component to improve verbal empathetic statements and questions during conversation for adults with ASD. Following intervention, all participants improved in verbal expression of empathetic statements and empathetic questions during conversation with generalization and maintenance of gains. Furthermore, supplemental assessments indicated that each participant improved in their general level of empathy and confidence in communication skills.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2016 Naar de uitgave