Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

28-11-2014 | Original Paper | Uitgave 11/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2015

Improving Collaborative Play Between Children with Autism Spectrum Disorders and Their Siblings: The Effectiveness of a Robot-Mediated Intervention Based on Lego® Therapy

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2015
Auteurs:
Bibi Huskens, Annemiek Palmen, Marije Van der Werff, Tino Lourens, Emilia Barakova
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-014-2326-0) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

The aim of the study was to investigate the effectiveness of a brief robot-mediated intervention based on Lego® therapy on improving collaborative behaviors (i.e., interaction initiations, responses, and play together) between children with ASD and their siblings during play sessions, in a therapeutic setting. A concurrent multiple baseline design across three child–sibling pairs was in effect. The robot-intervention resulted in no statistically significant changes in collaborative behaviors of the children with ASD. Despite limited effectiveness of the intervention, this study provides several practical implications and directions for future research.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2015 Naar de uitgave