Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2014 | Original Paper | Uitgave 11/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2014

Improvements in Social and Adaptive Functioning Following Short-Duration PRT Program: A Clinical Replication

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2014
Auteurs:
Pamela Ventola, Hannah E. Friedman, Laura C. Anderson, Julie M. Wolf, Devon Oosting, Jennifer Foss-Feig, Nicole McDonald, Fred Volkmar, Kevin A. Pelphrey

Abstract

Pivotal Response Treatment (PRT) is an empirically validated behavioral treatment for individuals with autism spectrum disorders (ASD). The purpose of the current study was to assess the efficacy of PRT for ten cognitively-able preschool-aged children with ASD in the context of a short-duration (4-month) treatment model. Most research on PRT used individual behavioral goals as outcome measures, but the current study utilized standardized assessments of broader-based social communication and adaptive skills. The children made substantial gains; however, magnitude and consistency of response across measures were variable. The results provide additional support for the efficacy of PRT as well as evidence for improvements in higher-order social communication and adaptive skill development within the context of a short-duration PRT model.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2014 Naar de uitgave