Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

29-09-2015 | Original Paper | Uitgave 2/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2016

Improvement in Social Competence Using a Randomized Trial of a Theatre Intervention for Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2016
Auteurs:
Blythe A. Corbett, Alexandra P. Key, Lydia Qualls, Stephanie Fecteau, Cassandra Newsom, Catherine Coke, Paul Yoder

Abstract

The efficacy of a peer-mediated, theatre-based intervention on social competence in participants with autism spectrum disorder (ASD) was tested. Thirty 8-to-14 year-olds with ASD were randomly assigned to the treatment (n = 17) or a wait-list control (n = 13) group. Immediately after treatment, group effects were seen on social ability, (d = .77), communication symptoms (d = −.86), group play with toys in the company of peers (d = .77), immediate memory of faces as measured by neuropsychological (d = .75) and ERP methods (d = .93), delayed memory for faces (d = .98), and theory of mind (d = .99). At the 2 month follow-up period, group effects were detected on communication symptoms (d = .82). The results of this pilot clinical trial provide initial support for the efficacy of the theatre-based intervention.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2016 Naar de uitgave