Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

29-09-2015 | Original Paper | Uitgave 2/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2016

Improvement in Social Competence Using a Randomized Trial of a Theatre Intervention for Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2016
Auteurs:
Blythe A. Corbett, Alexandra P. Key, Lydia Qualls, Stephanie Fecteau, Cassandra Newsom, Catherine Coke, Paul Yoder

Abstract

The efficacy of a peer-mediated, theatre-based intervention on social competence in participants with autism spectrum disorder (ASD) was tested. Thirty 8-to-14 year-olds with ASD were randomly assigned to the treatment (n = 17) or a wait-list control (n = 13) group. Immediately after treatment, group effects were seen on social ability, (d = .77), communication symptoms (d = −.86), group play with toys in the company of peers (d = .77), immediate memory of faces as measured by neuropsychological (d = .75) and ERP methods (d = .93), delayed memory for faces (d = .98), and theory of mind (d = .99). At the 2 month follow-up period, group effects were detected on communication symptoms (d = .82). The results of this pilot clinical trial provide initial support for the efficacy of the theatre-based intervention.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2016 Naar de uitgave