Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

10-09-2015 | Original Article | Uitgave 6/2016

Psychological Research 6/2016

Improved memory for error feedback

Tijdschrift:
Psychological Research > Uitgave 6/2016
Auteurs:
Liesbet Van der Borght, Nathalie Schouppe, Wim Notebaert

Abstract

Surprising feedback in a general knowledge test leads to an improvement in memory for both the surface features and the content of the feedback (Psychon Bull Rev 16:88–92, 2009). Based on the idea that in cognitive tasks, error is surprising (the orienting account, Cognition 111:275–279, 2009), we tested whether error feedback would be better remembered than correct feedback. Colored words were presented as feedback signals in a flanker task, where the color indicated the accuracy. Subsequently, these words were again presented during a recognition task (Experiment 1) or a lexical decision task (Experiments 2 and 3). In all experiments, memory was improved for words seen as error feedback. These results are compared to the attentional boost effect (J Exp Psychol Learn Mem Cogn 39:1223–12231, 2013) and related to the orienting account for post-error slowing (Cognition 111:275–279, 2009).

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL houdt u eenvoudig en efficiënt uw vak bij. Met een online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, tijdschriften en online nascholing. Denk hierbij aan e-learnings en web-tv's. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2016

Psychological Research 6/2016Naar de uitgave