Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2012 | Original Paper | Uitgave 12/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2012

Implicit Social Learning in Relation to Autistic-Like Traits

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2012
Auteurs:
Matthew Hudson, Tanja C. W. Nijboer, Tjeerd Jellema

Abstract

We investigated if variation in autistic traits in the typically-developed population (using the Autism-spectrum Quotient, AQ) influenced implicit learning of social information. In the learning phase, participants repeatedly observed two identities whose gaze and expression conveyed either a pro- or antisocial disposition. These identities were then employed in a gaze-cueing paradigm. Participants made speeded responses to a peripheral target that was spatially pre-cued by a non-predictive gaze direction. The low AQ group (n = 50) showed a smaller gaze-cueing effect for the antisocial than for the prosocial identity. The high AQ group (n = 48) showed equivalent gaze-cueing for both identities. Others’ intentions/dispositions can be learned implicitly and affect subsequent responses to their behavior. This ability is impaired with increasing levels of autistic traits.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2012 Naar de uitgave