Skip to main content
Top

2013 | OriginalPaper | Hoofdstuk

5. Implementeren van online hulpverlening

Auteur : Wouter Wolters, MA

Gepubliceerd in: Handboek online hulpverlening

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Inleiding

Veel organisaties die met online hulpverlening willen starten, worstelen met de vraag: Hoe moet ik beginnen en hoe geven wij vorm aan de verandering die hiermee gepaard gaat? Organisaties die ervaring hebben met een of meerdere pilotprojecten vinden het soms lastig om een volgende stap te zetten. Dit hoofdstuk biedt inzicht in hoe vanuit een visie en strategie op online hulpverlening toegewerkt wordt naar een plan, invoering en opschaling. Een integrale aanpak werkt daarbij vaak het best. Deze benadering gaat ervan uit dat de implementatie van online hulpverlening een organisatieverandering is die alle aspecten van een organisatie raakt. Om deze reden is het belangrijk om uiteindelijk een vertegenwoordiging uit alle lagen van de organisatie (van management tot hulpverlener) en daarbuiten (cliënten) te betrekken bij de vorming van een visie en strategie tot en met de opschaling. Vanzelfsprekend is niet iedereen te allen tijde evenveel betrokken.
Metagegevens
Titel
Implementeren van online hulpverlening
Auteur
Wouter Wolters, MA
Copyright
2013
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-0375-5_5