Skip to main content
Top

2008 | OriginalPaper | Hoofdstuk

H.6 Implementatie, training, intervisie, supervisie, monitoring

Auteur : Susan M. Bögels

Gepubliceerd in: Behandeling van angststoornissen bij kinderen en adolescenten

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In dit boek zijn de effecten beschreven van een cognitieve gedragstherapie voor kinderen met angststoornissen die naar een tweedelijns centrum voor Kinderen Jeugd GGZ verwezen waren: 73% van de behandelde kinderen was vrij van de belangrijkste angststoornis drie maanden na afloop van de therapie. De benodigde technieken en het protocol van sessie tot sessie van deze therapie is uiteengezet. Kan een therapeut na lezing van dit boek en met behulp van de werkboeken voor kind en ouders, de behandeling met hetzelfde succespercentage uitvoeren? Met andere woorden, wat is ervoor nodig om de met deze therapie bereikte effecten te implementeren in de kinder- en jeugdzorg en GGZ?
Metagegevens
Titel
H.6 Implementatie, training, intervisie, supervisie, monitoring
Auteur
Susan M. Bögels
Copyright
2008
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-6577-7_6