Skip to main content
Top

2015 | OriginalPaper | Hoofdstuk

5. Impact op de zorgverlener

Auteur : Saskia Timmer

Gepubliceerd in: eHealth in de langdurige zorg

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Het werken met technische ondersteuning wordt door de komst van eHealth een vaardigheid die net zo gewoon wordt als het maken van een praatje. Het takenpakket van de zorgverlener verandert en het vraagt het kennis van techniek om er mee te kunnen werken.
De manier waarop de ondersteuningstaken ingevuld worden verandert door het gebruik van eHealth. Bij alle drie de kerngebieden, zijn er mogelijkheden om eHealth te benutten en zo de cliënt en zijn netwerk meer regie te geven, zelfstandigheid en actieve deelname aan de zorg en de samenleving te bevorderen. Afstemming met de cliënt en zijn netwerk, wordt dankzij eHealth makkelijker.
Voetnoten
1
Hier wordt de term zorgplan als algemene term gebruikt. Dit wordt ook aangeduid als begeleidingsplan, verpleegplan of ondersteuningsplan.
 
Metagegevens
Titel
Impact op de zorgverlener
Auteur
Saskia Timmer
Copyright
2015
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-0905-4_5