Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

13-09-2016 | Original Article | Uitgave 1/2017

Cognitive Therapy and Research 1/2017

Impact of Non-Suicidal Self-Injury Scale: Initial Psychometric Validation

Tijdschrift:
Cognitive Therapy and Research > Uitgave 1/2017
Auteurs:
Taylor A. Burke, Brooke A. Ammerman, Jessica L. Hamilton, Lauren B. Alloy

Abstract

The current study examined the psychometric properties of the impact of non-suicidal self-injury scale (INS), a scale developed to assess the social, behavioral, and emotional consequences of engaging in non-suicidal self-injury (NSSI). University students (N=128) who endorsed a history of NSSI were administered the INS, as well as measures of hypothesized convergent and divergent validity. Results suggested that the INS is best conceptualized as a one-factor scale, and internal consistency analyses indicated excellent reliability. The INS was significantly correlated with well-known measures of NSSI severity (i.e., NSSI frequency, NSSI recency), and measures of suicide attempt history and emotional reactivity. Logistic regression analyses indicated that the INS contributed unique variance to the prediction of physical disfigurement (i.e., NSSI scarring) and clinically significant social anxiety, even after taking into account NSSI frequency. Furthermore, the INS demonstrated divergent validity. Implications for research on NSSI disorder and clinical practice are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2017

Cognitive Therapy and Research 1/2017 Naar de uitgave