Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

14-03-2017 | Original Paper | Uitgave 6/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2017

Impact of a Teacher-as-Coach Model: Improving Paraprofessionals Fidelity of Implementation of Discrete Trial Training for Students with Moderate-to-Severe Developmental Disabilities

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2017
Auteurs:
Rose A. Mason, Alana G. Schnitz, Howard P. Wills, Raia Rosenbloom, Debra M. Kamps, Darcey Bast

Abstract

Ensuring educational progress for students with moderate-to-severe developmental disabilities requires exposure to well executed evidence-based practices. This necessitates that the special education workforce, including paraprofessionals, be well-trained. Yet evidence regarding effective training mechanisms for paraprofessionals is limited. A multiple baseline design across five teachers was used to evaluate the impact of online instructional modules and a Practice-Based Coaching (PBC) model with teacher-as-coach on their paraprofessionals’ fidelity of discrete trial training (DTT). Implementation of the instructional modules yielded little to no change in paraprofessionals’ DTT fidelity, however, a clear functional relation between PBC and improvement in paraprofessionals’ fidelity of implementation of DTT was demonstrated. Implications for future research and practice are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2017 Naar de uitgave