Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2007 | Original Paper | Uitgave 9/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2007

Imitation of Intentional and Accidental Actions by Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2007
Auteurs:
Barbara D’Entremont, Aimée Yazbek

Abstract

To determine whether children with autism (CWA) would selectively imitate intentional, as opposed to accidental actions, an experimenter demonstrated either an “intentional” and an “accidental” action or two “intentional” actions on the same toy [Carpenter, Akhtar, & Tomasello (1998a) Infant Behavior and Development, 21, 315–330]. CWA tended to imitate the experimenter exactly. Children with developmental delay and older typically developing children (TD) reproduced only the intentional action as often as they imitated the experimenter exactly. Younger TD mostly produced only the intentional action. It is concluded that, contrary to comparison groups, the CWA did not show an appreciation of the model’s intentions. Results are discussed in terms of theories of social cognition.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2007 Naar de uitgave

Erratum

Erratum