Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2011 | Original Paper | Uitgave 4/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2011

Imitation Assessment and Its Utility to the Diagnosis of Autism: Evidence from Consecutive Clinical Preschool Referrals for Suspected Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2011
Auteurs:
Marleen Vanvuchelen, Herbert Roeyers, Willy De Weerdt

Abstract

The present study sought to examine imitation difficulties as a risk factor for autism. Imitation aptitude was examined in 86 preschoolers suspected of autism (1.9–4.5 years) using the Preschool Imitation and Praxis Scale (PIPS). Differences between imitation, language, motor age-equivalents and nonverbal mental age were used to predict the diagnosis of autism. Multidisciplinary team diagnoses and ADOS-G classifications were used to differentiate children with autism spectrum disorders and non-spectrum developmental disorders. Two factors were found to be significantly associated with autism using simple logistic regression analyses: procedural imitation delay and receptive language delay. In a multivariable setting, only procedural imitation delay remained a significant predictor of autism. Results are new to the literature and require replications.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL houdt u eenvoudig en efficiënt uw vak bij. Met een online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, tijdschriften en online nascholing. Denk hierbij aan e-learnings en web-tv's. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2011Naar de uitgave