Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2009 | Original Paper | Uitgave 12/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2009

Identifying Symbolic Relationships in Autism Spectrum Disorders: A Deficit in the Identification of Temporal Co-occurrence?

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2009
Auteurs:
Catherine S. Ames, Chris Jarrold

Abstract

Individuals with Autism spectrum disorders (ASD) experience difficulties understanding the non-verbal cues conveyed by others that provide symbolic information about relationships between self, other, and environmental events. This study examined whether these difficulties reflect underlying problems in the identification of temporal co-occurrence, or in memorial, associative, or inference skills. The performance of a group of adolescents with ASD was compared to that of typically developing children and adolescents with learning difficulties on four tasks assessing these processes. The ASD group experienced specific difficulties when they were required to identify relationships signalled by the temporal co-occurrence of stimuli. These results are discussed in relation to theories of conceptual deduction in ASD, and a hypothesised role in social cognitive development for attention processes is outlined.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2009 Naar de uitgave