TODO: Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

25-11-2019 | Original Paper

“I don’t feel different. But then again, I wouldn’t know what it feels like to be normal”: Perspectives of Adolescents with Autism Spectrum Disorder

Auteurs: Lauren D. Berkovits, Christine T. Moody, Jan Blacher

Gepubliceerd in: Journal of Autism and Developmental Disorders | Uitgave 3/2020

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

There is minimal research regarding the personal experiences and perceptions of youth with autism spectrum disorder (ASD). Yet, the positive and negative perceptions that youth internalize about their diagnoses are crucial, as they may have a strong impact on individuals’ self-concept and well-being. This paper utilizes mixed methods to describe the perceptions of 38 adolescents with ASD about their diagnoses, as elicited via semi-structured interviews. Quantitative analyses explore links between youths’ perceptions and other aspects of their social–emotional well-being. Implications are highlighted regarding the importance of shifting the narrative that individuals with ASD develop about themselves and their diagnoses.
Bijlagen
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Voetnoten
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Literatuur
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Metagegevens
Titel
“I don’t feel different. But then again, I wouldn’t know what it feels like to be normal”: Perspectives of Adolescents with Autism Spectrum Disorder
Auteurs
Lauren D. Berkovits
Christine T. Moody
Jan Blacher
Publicatiedatum
25-11-2019
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Autism and Developmental Disorders / Uitgave 3/2020
Print ISSN: 0162-3257
Elektronisch ISSN: 1573-3432
DOI
https://doi.org/10.1007/s10803-019-04309-1