Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

01-11-2005 | In de praktijk

Huisarts en patiënt (2): Consultvoering

Auteur: Paul Ram

Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap | Uitgave 11/2005

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In deze serie over de communicatie tussen huisarts en patiënt volgt In de praktijk aan de hand van het chronisch hoesten van Loeka de logische ordening van een consult: informatie verzamelen, informatie geven en, als het goed is, gemeenschappelijke besluitvorming. De eerste aflevering ging in op enkele algemene aspecten van de communicatie in de spreekkamer. Deze tweede aflevering gaat over de eerste consultfase: effectieve en efficiënte informatieverzameling over het probleem en de hulpvraag, binnen de context van de patiënt.
Literatuur
go back to reference Rutten GEHM (red). Huisarts en patiënt, richtlijnen en uitgangspunten. Utrecht: NHG, 1996. Rutten GEHM (red). Huisarts en patiënt, richtlijnen en uitgangspunten. Utrecht: NHG, 1996.
go back to reference Grundmeijer HGLM, Keenders K, Rutten GEHM. Het geneeskundig proces. Maarssen: Elsevier/Bunge, 1999. Grundmeijer HGLM, Keenders K, Rutten GEHM. Het geneeskundig proces. Maarssen: Elsevier/Bunge, 1999.
go back to reference Wat had u gehad willen hebben…? Over de bedoeling van de komst van de patiënt. NHG-Cahiers over communicatie en attitude nr. 1. Utrecht: NHG, 1999. Wat had u gehad willen hebben…? Over de bedoeling van de komst van de patiënt. NHG-Cahiers over communicatie en attitude nr. 1. Utrecht: NHG, 1999.
Metagegevens
Titel
Huisarts en patiënt (2): Consultvoering
Auteur
Paul Ram
Publicatiedatum
01-11-2005
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Huisarts en wetenschap / Uitgave 11/2005
Print ISSN: 0018-7070
Elektronisch ISSN: 1876-5912
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03084218