TODO: Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

01-08-2014 | Original Paper

How Will DSM-5 Affect Autism Diagnosis? A Systematic Literature Review and Meta-analysis

Auteurs: Kristine M. Kulage, Arlene M. Smaldone, Elizabeth G. Cohn

Gepubliceerd in: Journal of Autism and Developmental Disorders | Uitgave 8/2014

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

We conducted a systematic review and meta-analysis to determine the effect of changes to the Diagnostic and Statistical Manual (DSM)-5 on autism spectrum disorder (ASD) and explore policy implications. We identified 418 studies; 14 met inclusion criteria. Studies consistently reported decreases in ASD diagnosis (range 7.3–68.4 %) using DSM-5 criteria. There were statistically significant pooled decreases in ASD [31 % (20–44), p = 0.006] and DSM-IV-TR subgroups of Autistic disorder [22 % (16–29), p < 0.001] and pervasive developmental disorder-not otherwise specified (PDD-NOS) [70 % (55–82), p = 0.01]; however, Asperger’s disorder pooled decrease was not significant [70 % (26–94), p = 0.38]. DSM-5 will likely decrease the number of individuals diagnosed with ASD, particularly the PDD-NOS subgroup. Research is needed on policies regarding services for individuals lacking diagnosis but requiring assistance.
Bijlagen
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Literatuur
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Metagegevens
Titel
How Will DSM-5 Affect Autism Diagnosis? A Systematic Literature Review and Meta-analysis
Auteurs
Kristine M. Kulage
Arlene M. Smaldone
Elizabeth G. Cohn
Publicatiedatum
01-08-2014
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Autism and Developmental Disorders / Uitgave 8/2014
Print ISSN: 0162-3257
Elektronisch ISSN: 1573-3432
DOI
https://doi.org/10.1007/s10803-014-2065-2