Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2016 | Original Paper | Uitgave 11/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2016

How Families Make Sense of Their Child’s Behaviour When on an Autism Assessment and Diagnosis Waiting List

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2016
Auteurs:
Katie Denman, Cordet Smart, Rudi Dallos, Paula Levett

Abstract

Families waiting for an Autism Spectrum Condition assessment often experience difficulties explaining, or making sense of, the referred young person’s behaviour. Little is known about this sense making, or how clinicians might support this ambiguity. This paper explored finite details of how five families do ‘sense-making’ in conversations with each other, while on the waiting list for an ASC assessment. A Discursive Psychology analysis of these conversations found that sense making was affected by (1) an interactional pattern of interruptions impeding the progress of sense making narratives; (2) face saving to maintain positive identities and shared understanding; and (3) difficulties in word finding within sense making narratives. These practices challenged the production of a coherent family sense making narrative.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2016 Naar de uitgave