Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2015 | Original Paper | Uitgave 4/2015

Journal of Child and Family Studies 4/2015

Hot and Cool Inhibitory Control in Italian Toddlers: Associations with Social Competence and Behavioral Problems

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 4/2015
Auteurs:
Anna Di Norcia, Giulia Pecora, Anna Silvia Bombi, Emma Baumgartner, Fiorenzo Laghi

Abstract

Despite the significant research that has been conducted regarding effortful control and children’s adjustment, there is limited evidence of the potential for hot/cool dimensionality related to social competence in preschool-aged children. Seventy-four children (30 males and 44 females; mean age = 35, 24 months) and 22 female teachers participated in the research. Children were assessed using a battery of tasks to measure hot and cool inhibitory control tasks, and they were evaluated by their teachers for socio-emotional functioning. Results show that high performance on Hot Tasks (not on Cool Tasks) predicts social competence, while low performance on these tasks predicts aggressive behavior, demonstrating that hot and cool inhibitory control processes predict different outcomes. The implications of these findings for future theoretical and empirical development of the research in this field are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2015

Journal of Child and Family Studies 4/2015 Naar de uitgave