Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2011 | Original paper | Uitgave 3/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2011

Honing in on the Social Phenotype in Williams Syndrome Using Multiple Measures and Multiple Raters

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2011
Auteurs:
Bonita P. Klein-Tasman, Kirsten T. Li-Barber, Erin T. Magargee

Abstract

The behavioral phenotype of Williams syndrome (WS) is characterized by difficulties with establishment and maintenance of friendships despite high levels of interest in social interaction. Here, parents and teachers rated 84 children with WS ages 4–16 years using two commonly-used measures assessing aspects of social functioning: the Social Skills Rating System and the Social Responsiveness Scale. Mean prosocial functioning fell in the low average to average range, whereas social reciprocity was perceived to be an area of significant difficulty for many children. Concordance between parent and teacher ratings was high. Patterns of social functioning are discussed. Findings highlight the importance of parsing the construct of social skills to gain a nuanced understanding of the social phenotype in WS.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2011 Naar de uitgave