Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander hoofdstuk

2007 | OriginalPaper | Hoofdstuk

5. Hoe verhoog ik mijn weerbaarheid tegen ongezonde stress en burnout?

Auteurs: Bart Verkuil, Arnold van Emmerik

Gepubliceerd in: Omgaan met stress en burnout

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

In het vorige hoofdstuk hebben we het voornamelijk gehad over het verminderen van ongezonde stress en burnout. In dit hoofdstuk bespreken we vaardigheden die je helpen om weerbaarder te worden tegen ongezonde stress en deze klachten helpen te voorkomen. We gaan vooral in op hoe je positieve emoties kunt vermeerderen. Steeds meer onderzoekers raken er namelijk van overtuigd dat naast het verminderen van negatieve emoties, het belangrijk is om te leren hoe je positieve emoties kunt vergroten. Deze positieve emoties, zoals interesse, plezier en geluk, maken je weerbaarder tegen ongezonde stress.
Metagegevens
Titel
Hoe verhoog ik mijn weerbaarheid tegen ongezonde stress en burnout?
Auteurs
Bart Verkuil
Arnold van Emmerik
Copyright
2007
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-6415-2_5