Skip to main content
Top

2018 | OriginalPaper | Hoofdstuk

18. Hoe ouders en leerkrachten kunnen helpen

Auteur : Jan van der Ploeg

Gepubliceerd in: Eenzaamheid bij jeugdigen

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Voor hulp aan eenzame jeugdigen zijn ouders en leerkrachten onmisbaar. In dit hoofdstuk geef ik adviezen aan ouders van eenzame jeugdigen. Niet alleen hoe zij kunnen helpen het probleem van de eenzaamheid op te lossen, maar ook hoe eenzaamheid is te voorkomen. Ook de leerkrachten kunnen een bijdrage leveren in zowel het voorkomen als in het helpen oplossen van eenzaamheid onder hun leerlingen. Vaak werken hulpverleners, ouders en leerkrachten samen aan het probleem.
Literatuur
go back to reference Durell Johnson, H. D., Lavoie, J. C., & Mahoney, M. (2001). Interparental conflict and family cohesion. Journal of Adolescent Research, 16, 304–318. Durell Johnson, H. D., Lavoie, J. C., & Mahoney, M. (2001). Interparental conflict and family cohesion. Journal of Adolescent Research, 16, 304–318.
go back to reference Galanaki, E. (2004). Teachers and loneliness. The Children’s Perspective. School Psychology International, 25, 92–105.CrossRef Galanaki, E. (2004). Teachers and loneliness. The Children’s Perspective. School Psychology International, 25, 92–105.CrossRef
go back to reference Ploeg, J. D. van der (2007). Kinderen (z)onder vrienden. Rotterdam: Lemniscaat. Ploeg, J. D. van der (2007). Kinderen (z)onder vrienden. Rotterdam: Lemniscaat.
go back to reference Ploeg, J. D. van der (2011). De sociale ontwikkeling van het schoolkind. Houten: Bohn Stafleu van Loghum. Ploeg, J. D. van der (2011). De sociale ontwikkeling van het schoolkind. Houten: Bohn Stafleu van Loghum.
Metagegevens
Titel
Hoe ouders en leerkrachten kunnen helpen
Auteur
Jan van der Ploeg
Copyright
2018
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-1953-4_18