Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: TPO - De Praktijk 5/2009

01-10-2009 | Redactioneel

Hoe kritisch ben jij?

Auteur: Susan Umans

Gepubliceerd in: TvPO | Uitgave 5/2009

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Het is belangrijk om kritisch in het leven te staan, zeker als je in de gezondheidssector werkt. De tv-uitzending van Tros Radar op 31 augustus jongstleden onderstreepte weer eens hoe goedgelovig we eigenlijk zijn. Deze uitzending ging over de gewiekste methoden die farmaceutische fabrikanten gebruiken om hun koopwaar aan de man te brengen. Fabrikanten van farmaceutische producten mogen geen directe reclame maken voor medicijnen, behalve als die reclame rechtstreeks op artsen is gericht. Je zult in dit blad dan ook geen dergelijke advertenties vinden, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Medisch Contact, Huisarts en Wetenschap en het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde.
Literatuur
go back to reference Weenink C, Van der Laan J. ‘En neem nooit een snoepje aan van een vreemde meneer!’ De relatie tussen de farmaceutische industrie en de huisartsenpraktijk. Tijdschr praktijkonderst 2009;3:101-4. Weenink C, Van der Laan J. ‘En neem nooit een snoepje aan van een vreemde meneer!’ De relatie tussen de farmaceutische industrie en de huisartsenpraktijk. Tijdschr praktijkonderst 2009;3:101-4.
Metagegevens
Titel
Hoe kritisch ben jij?
Auteur
Susan Umans
Publicatiedatum
01-10-2009
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
TvPO / Uitgave 5/2009
Print ISSN: 2666-9838
Elektronisch ISSN: 2666-9846
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03086581

Andere artikelen Uitgave 5/2009

TPO - De Praktijk 5/2009 Naar de uitgave

Lezen/kijken/zoeken

Omgaan met de overgang

Communicatietips voor het spreekuur

Het omgaan met chronisch zieken