Skip to main content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander hoofdstuk

2011 | OriginalPaper | Hoofdstuk

44. Hoe komt een kind aan mensenkennis?

Auteur : Rita Kohnstamm

Gepubliceerd in: Kinderen als beroep

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Als je aan kleuters vraagt iets over een ander kind te vertellen, komen ze met concrete dingen: hoe het kind heet, waar hij woont, wat voor speelgoed hij heeft. Ze noemen geen eigenschappen. Zevenjarigen wel. Maar nog heel concreet: ‘Ze is niet aardig, want ik mocht niet op haar partijtje.’ Rond negen jaar komen de eerste echte karakterbeschrijvingen: ‘Hij is heel erg verlegen, maar ook wel grappig.’ ‘Zij doet altijd heel stoer, maar ze durft helemaal niet zo veel’.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Metagegevens
Titel
Hoe komt een kind aan mensenkennis?
Auteur
Rita Kohnstamm
Copyright
2011
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-8157-9_44