Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk 4/2022

01-12-2022 | Artikel

Hoe interpreteer je de SDQ?

Nieuwe normen voor de Strengths and Difficulties Questionnaire

Auteurs: Jorien Vugteveen, Marieke Timmerman, Annelies de Bildt

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 4/2022

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Voor de interpretatie van de veelgebruikte Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) werd tot voor kort gebruikt gemaakt van verouderde, Britse normen. Nieuwe, Nederlandse normen maken een betere, nauwkeuriger interpretatie van de scores mogelijk. Wat is er veranderd en waarom? …
Metagegevens
Titel
Hoe interpreteer je de SDQ?
Nieuwe normen voor de Strengths and Difficulties Questionnaire
Auteurs
Jorien Vugteveen
Marieke Timmerman
Annelies de Bildt
Publicatiedatum
01-12-2022
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 4/2022
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/s12454-022-1222-6

Andere artikelen Uitgave 4/2022

Kind & Adolescent Praktijk 4/2022 Naar de uitgave

Vooraf

Trots

vakbekwaam redeneren

Een morele plicht