Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2019 | Kritisch bekeken | Uitgave 4/2019

TVZ - Verpleegkunde in praktijk en wetenschap 4/2019

Hoe beïnvloedt patiëntenfeedback het leerproces van studenten?

Tijdschrift:
TVZ - Verpleegkunde in praktijk en wetenschap > Uitgave 4/2019
Auteurs:
Jeroen Dikken, Sam Schrevel
Participatie van patiënten is wereldwijd een opkomend en belangrijk onderwerp in de gezondheidszorg. 1 Eén van de manieren waarop patiënten dit kunnen doen is door te participeren in het leerproces van studenten: de zorgverlener van de toekomst. De gedachte dat patiënten ook docenten kunnen zijn is interessant: zij zijn tenslotte de experts op het gebied van hun eigen medische aandoening en zij zijn de enigen die de student observeren terwijl zij zorg ervaren. 2 Tevens kunnen patiënten holistische inzichten bieden over de impact die de aandoening op patiënten heeft in psychosociaal, financieel en emotioneel opzicht. ...

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

TVZ en TVV online Buurtzorg

TvZ

Het vakblad TvZ belicht de verpleegkundige praktijk én wetenschap. De diepgaande en wetenschappelijke artikelen gaan over onderzoek, opinie, beleid en management.

BSL Basisacademy hbo-V

Toon meer producten
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2019

TVZ - Verpleegkunde in praktijk en wetenschap 4/2019 Naar de uitgave