Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: TVZ - Verpleegkunde in praktijk en wetenschap 4/2019

01-08-2019 | Kritisch bekeken

Hoe beïnvloedt patiëntenfeedback het leerproces van studenten?

Auteurs: Jeroen Dikken, Sam Schrevel

Gepubliceerd in: TVZ - Verpleegkunde in praktijk en wetenschap | Uitgave 4/2019

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Participatie van patiënten is wereldwijd een opkomend en belangrijk onderwerp in de gezondheidszorg.1 Eén van de manieren waarop patiënten dit kunnen doen is door te participeren in het leerproces van studenten: de zorgverlener van de toekomst. De gedachte dat patiënten ook docenten kunnen zijn is interessant: zij zijn tenslotte de experts op het gebied van hun eigen medische aandoening en zij zijn de enigen die de student observeren terwijl zij zorg ervaren.2 Tevens kunnen patiënten holistische inzichten bieden over de impact die de aandoening op patiënten heeft in psychosociaal, financieel en emotioneel opzicht.
Metagegevens
Titel
Hoe beïnvloedt patiëntenfeedback het leerproces van studenten?
Auteurs
Jeroen Dikken
Sam Schrevel
Publicatiedatum
01-08-2019
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
TVZ - Verpleegkunde in praktijk en wetenschap / Uitgave 4/2019
Print ISSN: 1380-3425
Elektronisch ISSN: 2468-1342
DOI
https://doi.org/10.1007/s41184-019-0073-6

Andere artikelen Uitgave 4/2019

TVZ - Verpleegkunde in praktijk en wetenschap 4/2019 Naar de uitgave