Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Psychopraktijk 2/2012

01-04-2012 | Richtlijnen en Protocollen

Het Protocol Dyslexie Diagnostiek en Behandeling in de praktijk

Auteur: Drs. P. F. Gerretsen

Gepubliceerd in: Psychopraktijk | Uitgave 2/2012

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Dyslexie is erfelijk, neurobiologisch van aard en afgebakend als een specifieke stoornis van het lezen en spellen. Het houdt een ernstige beperking in voor de school- en werksituatie. Vanaf 1 januari 2009 is de diagnose én behandeling van kinderen met ernstige dyslexie opgenomen in het basispakket van de zorgverzekering. Het Protocol Dyslexie Diagnostiek en Behandeling1 speelt een belangrijke rol bij deze verzekerde dyslexiezorg. In deze bijdrage bespreken we de inhoud van en onze ervaringen met dit protocol, dat nu een aantal jaar in de praktijk wordt gebruikt.
Literatuur
(1).
go back to reference Het Protocol is te downloaden van de site van het College van Zorgverzekeringen:www.cvz.nl, zoekopdracht dyslexie, uitkomst: ‘verslaglegging protocolontwikkeling dyslexie’ Het Protocol is te downloaden van de site van het College van Zorgverzekeringen:www.​cvz.​nl, zoekopdracht dyslexie, uitkomst: ‘verslaglegging protocolontwikkeling dyslexie’
(2).
go back to reference Blomert L (2006)Protocol dyslexie diagnostiek en behandeling. Cognitieve Neurowetenschap, Faculteit Psychologie, Universiteit Maastricht. CVZ project nr 608/001, p 2 Blomert L (2006)Protocol dyslexie diagnostiek en behandeling. Cognitieve Neurowetenschap, Faculteit Psychologie, Universiteit Maastricht. CVZ project nr 608/001, p 2
Metagegevens
Titel
Het Protocol Dyslexie Diagnostiek en Behandeling in de praktijk
Auteur
Drs. P. F. Gerretsen
Publicatiedatum
01-04-2012
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Psychopraktijk / Uitgave 2/2012
Print ISSN: 1878-4844
Elektronisch ISSN: 2210-7754
DOI
https://doi.org/10.1007/s13170-012-0024-1

Andere artikelen Uitgave 2/2012

Psychopraktijk 2/2012 Naar de uitgave

Redactioneel

Redactioneel