Skip to main content
Top

2011 | OriginalPaper | Hoofdstuk

5. Het onderhouden van je kennisbasis

Auteurs : Marijke van Bommel, Lisbeth Verharen, Marjoleine Vosselman

Gepubliceerd in: De sociaal-agogische kennisbasis

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In dit boekje ligt de focus op het leren van kennis. In je opleiding leer je echter meer dan kennis alleen. Als je competent wilt worden, moet je je kennis verbinden aan je vaardigheden en houding. Je gaat ermee aan de slag in opdrachten en praktijk. Je herkent misschien wel dat je soms pas bij de voorbereiding op de toetsen het totaalplaatje van een onderwijsprogramma overziet. Pas op dat moment snap je wat de bedoeling was van die ene werkgroep of dat ene hoorcollege. Misschien neem je jezelf op zo'n moment voor om dat de volgende keer anders aan te pakken. Maar het onderwijs zit complex in elkaar en dat bemoeilijkt het verkrijgen van overzicht. Hoe geef je het opbouwen van je kennisbasis een plek in het grotere geheel van je hele opleiding? En welke hulp kun je daarbij krijgen?
Metagegevens
Titel
Het onderhouden van je kennisbasis
Auteurs
Marijke van Bommel
Lisbeth Verharen
Marjoleine Vosselman
Copyright
2011
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-8750-2_6