Skip to main content
Top

2020 | OriginalPaper | Hoofdstuk

9. Het keuzeprobleem: wat kiezen we bij wie, wanneer en waarom?

Auteur : Ben van Cranenburgh

Gepubliceerd in: Van contractie naar actie

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In de voorgaande hoofdstukken kwamen vele leerstrategieën aan de orde. Nu rijst natuurlijk de vraag: wat doen we, bij wie, wanneer en waarom? Een niet eenvoudige vraag! Ten eerste: er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Ten tweede: ieder individu heeft zijn eigen zwakke en sterke kanten; de gekozen methode moet daarop aansluiten. Ten derde: wat wil je bereiken, wat is het doel van de oefening/training/therapie? Ten slotte: er is soms wetenschappelijk onderzoek beschikbaar over de effectiviteit van een methode (helaas niet altijd) en natuurlijk heeft de gangbare praktijk ook haar beperkingen (apparatuur, deskundigheid, etc.). Er zijn dus zeker wel criteria waarop men een verantwoorde keuze kan baseren.
Literatuur
go back to reference Taylor, R. (1983). Stuurloze geneeskunde. Lochem: De Tijdstroom. Taylor, R. (1983). Stuurloze geneeskunde. Lochem: De Tijdstroom.
go back to reference Van Cranenburgh, B. (2019). Neurorevalidatie. Uitgangspunten voor therapie en training na hersenbeschadiging (5e druk). Houten: Bohn Stafleu van Loghum. Van Cranenburgh, B. (2019). Neurorevalidatie. Uitgangspunten voor therapie en training na hersenbeschadiging (5e druk). Houten: Bohn Stafleu van Loghum.
Metagegevens
Titel
Het keuzeprobleem: wat kiezen we bij wie, wanneer en waarom?
Auteur
Ben van Cranenburgh
Copyright
2020
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2445-3_9