Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Vakblad Sociaal Werk 1/2020

01-02-2020 | Opleiding

Met de Spiegelreflectie methode bevragen studenten professionals

‘Het is anders dan wanneer ik het in mijn hoofd doe’

Auteurs: Liza Bruinhart, Hanske Douwenga

Gepubliceerd in: Vakblad Sociaal Werk | Uitgave 1/2020

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In de drukte en hectiek van het werk lukt het vaak niet om stil te staan, te vertragen en te kijken naar ons handelen. Zo komen we niet op een diepere laag en kunnen we de vragen wat, hoe en waartoe niet voldoende stellen. Hoe komt dat? Volstaan de huidige reflectiemethoden niet, is tijdsdruk een issue, gaat het over het ervaren van veiligheid, of is het toch de angst om gezien te worden? Om wel stil te staan, hebben we de Spiegelreflectie methode bedacht: een nieuwe manier van reflecteren, waarin huidige en toekomstige professionals uit het sociale domein samen leren.
Metagegevens
Titel
Met de Spiegelreflectie methode bevragen studenten professionals
‘Het is anders dan wanneer ik het in mijn hoofd doe’
Auteurs
Liza Bruinhart
Hanske Douwenga
Publicatiedatum
01-02-2020
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Vakblad Sociaal Werk / Uitgave 1/2020
Print ISSN: 2468-7456
Elektronisch ISSN: 2468-7464
DOI
https://doi.org/10.1007/s12459-020-0199-1

Andere artikelen Uitgave 1/2020

Vakblad Sociaal Werk 1/2020 Naar de uitgave

Boeken

Boeken

Redactioneel

Reflecteren helpt