Skip to main content
Top

2011 | OriginalPaper | Hoofdstuk

9. Het hoogbegaafde kind

Auteur : J.D. van der Ploeg

Gepubliceerd in: De sociale ontwikkeling van het schoolkind

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Over het hoogbegaafde kind wordt verschillend gedacht. Enerzijds zijn er mensen die hoogbegaafdheid als een gave zien waar het kind niets voor hoeft te doen en waar ook niets aan gedaan hoeft te worden. Deze kinderen boffen en moeten blij zijn dat ze zo knap zijn, zo is de redenering. Anderzijds heerst de opvatting dat hoogbegaafde kinderen in een lastige positie verkeren waar specifieke aandacht voor dient te bestaan.
Metagegevens
Titel
Het hoogbegaafde kind
Auteur
J.D. van der Ploeg
Copyright
2011
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-8387-0_9