Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: TVZ - Verpleegkunde in praktijk en wetenschap 2/2018

01-04-2018 | Kritisch bekeken

Het effect van leiderschaps- en mentoringsprogramma’s op onderzoeksproductiviteit1

Auteurs: Catharina van Oostveen, Anne Eskes

Gepubliceerd in: TVZ - Verpleegkunde in praktijk en wetenschap | Uitgave 2/2018

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Er is steeds meer bewijs dat verpleegkundige zorg een grote invloed heeft op zowel gezondheid als maatschappij. Om veilige, doelmatige en persoonsgerichte zorg te kunnen blijven leveren, is het belangrijk te investeren in academische carrières van verpleegkundigen.
Literatuur
1.
go back to reference Hafsteinsdóttir TB, van der Zwaag AM, Schuurmans MJ. Leadership mentoring in nursing research, career development and scholarly productivity: a systematic review. Int J Nurs Stud. 2017; 75: 21-34. Hafsteinsdóttir TB, van der Zwaag AM, Schuurmans MJ. Leadership mentoring in nursing research, career development and scholarly productivity: a systematic review. Int J Nurs Stud. 2017; 75: 21-34.
2.
go back to reference AUKUH Clinical Academic Careers Group for Nursing and Midwifery. The Nurse and Midwife Research Clinical Academic: Development, Progress and Challenges. 2013. London. AUKUH Clinical Academic Careers Group for Nursing and Midwifery. The Nurse and Midwife Research Clinical Academic: Development, Progress and Challenges. 2013. London.
3.
go back to reference Van Oostveen CJ, Goedhart N, Francke AL, Vermeulen H. Combining clinical practice and academic work in nursing: a qualitative study about perceived importance, facilitators, and barriers regarding clinical academic careers for nurses in university hospitals. J Clin Nurs. 2017; Aug 9. Van Oostveen CJ, Goedhart N, Francke AL, Vermeulen H. Combining clinical practice and academic work in nursing: a qualitative study about perceived importance, facilitators, and barriers regarding clinical academic careers for nurses in university hospitals. J Clin Nurs. 2017; Aug 9.
4.
go back to reference Cummings GC, McCregor T, Davey M, Lee H, Wong CA, Lo E, Muis M, Stafford, E. Leadership styles and outcome patterns for the nursing workforce and work environment: a systematic review. Int. J. Nurs. Stud. 2010; 47:363–385. Cummings GC, McCregor T, Davey M, Lee H, Wong CA, Lo E, Muis M, Stafford, E. Leadership styles and outcome patterns for the nursing workforce and work environment: a systematic review. Int. J. Nurs. Stud. 2010; 47:363–385.
5.
go back to reference Records K, Emerson RJ. Mentoring for research skill development. J. Nurs. Educ. 2003; 42: 553–557. Records K, Emerson RJ. Mentoring for research skill development. J. Nurs. Educ. 2003; 42: 553–557.
Metagegevens
Titel
Het effect van leiderschaps- en mentoringsprogramma’s op onderzoeksproductiviteit1
Auteurs
Catharina van Oostveen
Anne Eskes
Publicatiedatum
01-04-2018
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
TVZ - Verpleegkunde in praktijk en wetenschap / Uitgave 2/2018
Print ISSN: 1380-3425
Elektronisch ISSN: 2468-1342
DOI
https://doi.org/10.1007/s41184-018-0107-5

Andere artikelen Uitgave 2/2018

TVZ - Verpleegkunde in praktijk en wetenschap 2/2018 Naar de uitgave

Proefschriften

Proefschriften