Skip to main content
Top

2016 | OriginalPaper | Hoofdstuk

4. Het afstemmen van vraag en aanbod (marketing)

Auteurs : Henny van Lienden, Marije van der Poel

Gepubliceerd in: Ondernemen in de zorg

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Als ondernemer in een paramedisch beroep of als ondernemende paramedicus is het goed uitvoeren van het paramedische beroep het belangrijkst. Daarnaast zijn er nog een heleboel andere zaken waar je rekening mee moet houden: de financiën, belastingen, kwaliteitszorg én marketing.
Literatuur
go back to reference Alsem, K.J., Strategische marketingplanning. Theorie, technieken, toepassingen. Noordhoff Uitgevers, Groningen / Houten 2009. Alsem, K.J., Strategische marketingplanning. Theorie, technieken, toepassingen. Noordhoff Uitgevers, Groningen / Houten 2009.
go back to reference Burk Wood, M., Het marketingplan. Pearson Education, Amsterdam 2009. Burk Wood, M., Het marketingplan. Pearson Education, Amsterdam 2009.
go back to reference Engelsen, B. den, C. van Beek & G. Blijham, Marketing voor zorgverleners. Bohn Stafleu van Loghum, Houten 2007. Engelsen, B. den, C. van Beek & G. Blijham, Marketing voor zorgverleners. Bohn Stafleu van Loghum, Houten 2007.
go back to reference Kleverlaan, E. en F. van Wijck, Marketing en communicatie in de zorg. Het begint met een zesje…. Kluwer, Amsterdam 2008. Kleverlaan, E. en F. van Wijck, Marketing en communicatie in de zorg. Het begint met een zesje…. Kluwer, Amsterdam 2008.
go back to reference Kotler, P. & G. Armstrong, Marketing de essentie. Pearson Education, Amsterdam 2009. Kotler, P. & G. Armstrong, Marketing de essentie. Pearson Education, Amsterdam 2009.
go back to reference Leeuwen, S. van, Zorgmarketing in de praktijk. Succesvol invoeren van marketing in de gezondheidszorg. Van Gorcum, Assen 2007. Leeuwen, S. van, Zorgmarketing in de praktijk. Succesvol invoeren van marketing in de gezondheidszorg. Van Gorcum, Assen 2007.
go back to reference Roes, M., Marketingplan voor ondernemers in het MKB. Noordhoff Uitgevers, Groningen / Houten 2009. Roes, M., Marketingplan voor ondernemers in het MKB. Noordhoff Uitgevers, Groningen / Houten 2009.
go back to reference Romme, K., Calimeromarketing, Waar kleine bedrijven groot in kunnen zijn. Scriptum, Schiedam 2004. Romme, K., Calimeromarketing, Waar kleine bedrijven groot in kunnen zijn. Scriptum, Schiedam 2004.
go back to reference Schiphorst, E., Productmanagement. Een praktijkboek. Pearson Education, Amsterdam 2008. Schiphorst, E., Productmanagement. Een praktijkboek. Pearson Education, Amsterdam 2008.
go back to reference Oyen, F.G.P.H. & G.F.A. De Schuyteneer, Marketing voor de zorg. Een praktische handleiding: het marketingconcept als hulpmiddel voor strategieontwikkeling. Elsevier gezondheidszorg, Maarssen 2009. Oyen, F.G.P.H. & G.F.A. De Schuyteneer, Marketing voor de zorg. Een praktische handleiding: het marketingconcept als hulpmiddel voor strategieontwikkeling. Elsevier gezondheidszorg, Maarssen 2009.
go back to reference Vels, F. & M. Boere, Zorg voor een merk. Merkenbeleid in zorginstellingen. Bohn Stafleu van Loghum, Houten 2005. Vels, F. & M. Boere, Zorg voor een merk. Merkenbeleid in zorginstellingen. Bohn Stafleu van Loghum, Houten 2005.
go back to reference Verhage, B., Grondslagen van de marketing. Noordhoff Uitgevers, Groningen / Houten 2009. Verhage, B., Grondslagen van de marketing. Noordhoff Uitgevers, Groningen / Houten 2009.
go back to reference Verstegen, M.C.G., Mede mogelijk gemaakt door…. Het complete werk over sponsoring en fondsenwerving in de non-profitsector. Elsevier gezondheidszorg, Maarssen 2009. Verstegen, M.C.G., Mede mogelijk gemaakt door. Het complete werk over sponsoring en fondsenwerving in de non-profitsector. Elsevier gezondheidszorg, Maarssen 2009.
Metagegevens
Titel
Het afstemmen van vraag en aanbod (marketing)
Auteurs
Henny van Lienden
Marije van der Poel
Copyright
2016
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-1623-6_4