Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Denkbeeld 5/2018

01-10-2018

Helpt reflectie bij complexe zorg?

Een kleinschalige studie onder verzorgenden

Auteurs: Yfke Froentjes, Inge van Seggelen

Gepubliceerd in: DementieVisie | Uitgave 5/2018

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Onderzoek onder hoogopgeleide zorgprofessionals toont aan dat reflecteren op het eigen handelen niet alleen tot betere zorg leidt, maar ook tot meer tevredenheid over de eigen rol daarin. Geldt dat ook voor zorgmedewerkers op mbo-3-niveau?
Literatuur
go back to reference Hamers, J.P.H., Backhaus, R., Beerens, H.C., Van Rossum, E. en Verbeek, H. (2016). Meer is niet per se beter. De relatie tussen personele inzet en kwaliteit van zorg in verpleeghuigen. Maastricht University, Academische Werkplaats Ouderenzorg Zuid-Limburg. Hamers, J.P.H., Backhaus, R., Beerens, H.C., Van Rossum, E. en Verbeek, H. (2016). Meer is niet per se beter. De relatie tussen personele inzet en kwaliteit van zorg in verpleeghuigen. Maastricht University, Academische Werkplaats Ouderenzorg Zuid-Limburg.
go back to reference Boenink, A.D., Oderwald, A.K., De Jonge, P., Van Tilburg, W., Smal, J.A. (2004) Assessing student reflection in medical practice. The development of an observer-rated instrument: reliability, validity and initial experiences. Medical Education, 38, 368–377. Boenink, A.D., Oderwald, A.K., De Jonge, P., Van Tilburg, W., Smal, J.A. (2004) Assessing student reflection in medical practice. The development of an observer-rated instrument: reliability, validity and initial experiences. Medical Education, 38, 368–377.
Metagegevens
Titel
Helpt reflectie bij complexe zorg?
Een kleinschalige studie onder verzorgenden
Auteurs
Yfke Froentjes
Inge van Seggelen
Publicatiedatum
01-10-2018
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
DementieVisie / Uitgave 5/2018
Print ISSN: 2950-2713
Elektronisch ISSN: 2950-2721
DOI
https://doi.org/10.1007/s12428-018-0165-z

Andere artikelen Uitgave 5/2018

Denkbeeld 5/2018 Naar de uitgave

Redactioneel

Beter luisteren