Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2008 | Original Paper | Uitgave 2/2008 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2008

Helping and Cooperation in Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2008
Auteurs:
Kristin Liebal, Costanza Colombi, Sally J. Rogers, Felix Warneken, Michael Tomasello

Abstract

Helping and cooperation are central to human social life. Here, we report two studies investigating these social behaviors in children with autism and children with developmental delay. In the first study, both groups of children helped the experimenter attain her goals. In the second study, both groups of children cooperated with an adult, but fewer children with autism performed the tasks successfully. When the adult stopped interacting at a certain moment, children with autism produced fewer attempts to re-engage her, possibly indicating that they had not formed a shared goal/shared intentions with her. These results are discussed in terms of the prerequisite cognitive and motivational skills and propensities underlying social behavior.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2008 Naar de uitgave