Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Psychopraktijk 5/2010

01-10-2010 | Gesignaleerd

Heeft telefonische beschikbaarheid buiten kantooruren zin?

Auteur:    

Gepubliceerd in: Psychopraktijk | Uitgave 5/2010

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Een schrikbeeld voor de ene therapeut, een essentieel onderdeel van schematherapie voor de ander: de telefonische beschikbaarheid van de therapeut buiten kantooruren. Maar hoe belangrijk is het nou echt om ook na vijven klaar te staan voor de patiënt? Nadort en collega’s deden onderzoek naar deze vraag en vergeleken de effectiviteit van schemagerichte therapie voor mensen met een borderline persoonlijkheidsstoornis met en zonder telefonische beschikbaarheid buiten kantooruren. Tweeënzestig patiënten werden at random toegewezen aan schemagerichte therapie met en zonder de mogelijkheid de therapeut te bellen in zijn vrije tijd.
Voetnoten
1
Zie ook de rubriek Forum in dit nummer
 
2
Nadort M ea (2009) Implementation of outpatient schema therapy for borderline personality disorder with versus without crisis support by the therapist outside office hours: a randomized trial. Behaviour research and therapy 47: 961–973
 
Metagegevens
Titel
Heeft telefonische beschikbaarheid buiten kantooruren zin?
Auteur
   
Publicatiedatum
01-10-2010
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Psychopraktijk / Uitgave 5/2010
Print ISSN: 1878-4844
Elektronisch ISSN: 2210-7754
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03089056

Andere artikelen Uitgave 5/2010

Psychopraktijk 5/2010 Naar de uitgave

Redactioneel

Redactioneel