Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

Gepubliceerd in: Kinderopvang 1-2/2021

01-01-2021 | Van 2 tot 4 jaar

Wiskids

Hebben peuters een wiskundeknobbel?

Auteur: Inge van Rijn

Gepubliceerd in: Kinderopvang | Uitgave 1-2/2021

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Als je een grote peuter vraagt: ‘Hoeveel jaar ben jij?’, zal hij vaak zijn vingers opsteken: 1, 2, 3 vingers… zoveel jaar! Zo jong doen ze al ervaring op met hoeveelheden en tellen. Die ervaring is direct gekoppeld aan hun lichaam, bewegingen en spel. Hoe kun je in alledaagse situaties aansluiten bij die spontane ‘wiskunde-ervaringen’ van peuters en kleuters?
Metagegevens
Titel
Wiskids
Hebben peuters een wiskundeknobbel?
Auteur
Inge van Rijn
Publicatiedatum
01-01-2021
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kinderopvang / Uitgave 1-2/2021
Print ISSN: 0926-0838
Elektronisch ISSN: 2468-1393
DOI
https://doi.org/10.1007/s41189-020-1001-4