Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2009 | Original Paper | Uitgave 11/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2009

Health-Related Quality of Life and Cognitive Functioning from the Perspective of Parents of School-Aged Children with Asperger’s Syndrome Utilizing the PedsQL™

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2009
Auteurs:
Christine A. Limbers, Robert W. Heffer, James W. Varni
Belangrijke opmerkingen
Dr. Varni holds the copyright and the trademark for the PedsQL™ and receives financial compensation from the Mapi Research Trust, which is a nonprofit research institute that charges distribution fees to for-profit companies that use the Pediatric Quality of Life Inventory™.
The PedsQL™ is available at http://​www.​pedsql.​org.

Abstract

HRQOL as a multidimensional construct has not been previously investigated in children with Asperger’s Syndrome. The objective of the present study was to examine the initial feasibility, reliability, and validity of the PedsQL™ 4.0 Generic Core Scales and PedsQL™ Cognitive Functioning Scale parent proxy-report versions in school-aged children with Asperger’s Syndrome. The PedsQL™ evidenced no missing responses (0.0%), achieved excellent reliability for the Generic Core Total Scale score (α = 0.82) and Cognitive Functioning Scale (α = 0.92), distinguished between children with Asperger’s Syndrome and a matched sample of healthy children, and was related to similar constructs on the Asperger Syndrome Diagnostic Scale. The results demonstrate the initial measurement properties of the PedsQL™ in school-aged children with Asperger’s Syndrome.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2009 Naar de uitgave