Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2009 | Original Paper | Uitgave 11/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2009

Health-Related Quality of Life and Cognitive Functioning from the Perspective of Parents of School-Aged Children with Asperger’s Syndrome Utilizing the PedsQL™

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2009
Auteurs:
Christine A. Limbers, Robert W. Heffer, James W. Varni
Belangrijke opmerkingen
Dr. Varni holds the copyright and the trademark for the PedsQL™ and receives financial compensation from the Mapi Research Trust, which is a nonprofit research institute that charges distribution fees to for-profit companies that use the Pediatric Quality of Life Inventory™.
The PedsQL™ is available at http://​www.​pedsql.​org.

Abstract

HRQOL as a multidimensional construct has not been previously investigated in children with Asperger’s Syndrome. The objective of the present study was to examine the initial feasibility, reliability, and validity of the PedsQL™ 4.0 Generic Core Scales and PedsQL™ Cognitive Functioning Scale parent proxy-report versions in school-aged children with Asperger’s Syndrome. The PedsQL™ evidenced no missing responses (0.0%), achieved excellent reliability for the Generic Core Total Scale score (α = 0.82) and Cognitive Functioning Scale (α = 0.92), distinguished between children with Asperger’s Syndrome and a matched sample of healthy children, and was related to similar constructs on the Asperger Syndrome Diagnostic Scale. The results demonstrate the initial measurement properties of the PedsQL™ in school-aged children with Asperger’s Syndrome.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2009 Naar de uitgave